Zvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivna

Samostalna izložba fotografija Božidara Kasala "Yunnan - grafika rižinih polja"

Otvorenje 13. siječnja 2020. u 18,00 sati KNJIŽNICA VLADIMIRA NAZORA, Vodovodna 13, Zagreb Izložba ostaje otvorena do 31. siječnja 2020.

Samostalna izložba fotografija Božidara Kasala

YUNNAN -GRAFIKA RIŽINIH POLJA

Poznavatelji  Božidara Kasala dobro znaju koje su njegove dvije velike strasti. To su putovanja i fotografija. Znatiželja ga je kroz godine odvela na sve strane svijeta, a svoj doživljaj krajeva, koji su mnogima potpuno nepoznati, pretočio je u fotografije koje nisu tek puki dokumentarni ili turistički foto zapis. Božo vješto bira što će uključiti, a što isključiti iz fotografije, dajući tako svoje jedinstveno viđenje scene koje najbolje predstavlja njegov kreativni i umjetnički izričaj. Svaka nova zemlja nova je i drugačija priča, svaki povratak s puta nova je izložba koja se dugo pamti.

Samostalna izložba fotografija Božidara Kasala

Četiri tjedna boravka u Kini 2017., u kineskoj pokrajini Yunnan, nova je fotografska priča kroz trideset fotografija, priča o rižinim poljima i ljudima tog kraja.

Niz od dvanaest fotografija rižinih polja velikog formata, stoljećima oblikovanih i kultiviranih, uglavnom od strane nacionalne manjine Hani, kaleidoskop su boja i oblika koje Božo, odabirom kadra, vješto pretvara u fascinantne apstrakcije. U njegovim se fotografijama odražava čudesan svijet u kojemu su isprepleteni svjetlost i boja, zemlja i nebo u mijenama sunčeva puta, nepregledne kaskade koje se zrcale unutar vijugavih bordura, obrisi u izmaglici, zanimljive teksture i linije, tako da sve zajedno čini harmoničnu cjelinu. Grafika je samo okvir unutar kojeg će gledatelj s maštom pronaći svoje male svjetove.

Samostalna izložba fotografija Božidara Kasala

No, Božo nije fasciniran samo rižinim poljima. On pronalazi ljepotu i u svakodnevnom životu stanovnika pokrajine Yunnan. Snima lokalni folklor, žene obučene u tradicionalne kostime, ljude na ulici u svakodnevnom poslu, majke s djecom ili samo djecu koja su uvijek spremna na poziranje, snima fasade i krovove ili detalje na kućama. Svaka od osamnaest fotografija kamenčić je koji tvori mozaik njihove svakodnevice.

Boja i dinamika konstanta su Božinih fotografija. Svaka snimka prožeta je unutrašnjom dinamikom, pokretom, sve se giba. Ljudi na ulici su u pokretu, rižina polja svojim vijugavim linijama asociraju na gibanje, a i kineska arhitektura sa svojim valovitim krovovima i figurama zmajeva ima te naznake. Jarke i svježe boje daju ljepotu i snagu svakom prizoru kojeg Božo odabere, bez obzira radi li se o pejzažu ili o uličnoj fotografiji.

Samostalna izložba fotografija Božidara Kasala

Ovom izložbom Božo Kasal još jednom dokazuje svoj neumorni stvaralački kontinuitet i umjetničku ekspresiju.

                                                                                                          Neda Rački, EFIAP/p

AUTOR – BOŽIDAR KASAL, AFIAP

Božidar Kasal se fotografijom bavi od gimnazijskih dana, a posebno preko izlagačke sekcije Fotokluba Zagreb od 2007. godine. Sudjelovao je na više od stotinu natjecateljskih izložbi širom svijeta te na nekoliko desetaka kolektivnih i klupskih pred-stavljanja u domovini i izvan nje. Dobitnik je brojnih nagrada i pohvala u Hrvatskoj i inozemstvu. Od 2011. godine nositelj je međunarodnog um-jetničkog fotografskog zvanja AFIAP.
Godine 2017. dodijeljena mu je vrlo prestižna hrvatska fotografska nagrada “Tošo Dabac“ za doprinos razvoju i promociji hrvatske fotografije u zemlji i svijetu.
U godinama 2017. i 2019. aktivno je sudjelovao u organizaciji Foto festivala u Australiji i Južnoj Koreji, gdje su te izložbe bile prva predstavljanja hrvatske fotografije ikada.
Sa stanovišta fotografske umjetnosti, najviše ga privlače zanimljivi pejzaži, putna i ulična fotografija, portreti ljudi u njihovim životnim ambijentima, priče iz njihove svakodnevnice. Posjetio je preko 60 zemalja svijeta i posjeduje impresivnu zbirku putnih fotografija, etnografskih detalja I portreta.
”Yunnan - Grafika rižinih polja” njegova je četrnaesta samostalna izložba.
Božidar Kasal živi i radi u Zagrebu kao član Fotokluba Zagreb.
E-mail adresa: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.

 

Zvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivna

Izložbe u organizaciji portala Ludvig dizajn

Tokom zadnjih par godina portal je organizirao nekoliko izložbi slika i fotografija prijatelja portala.
Galerija plakata:

Preko bare

  • preko_bare
  • toranj
  • tema-bez_teme
  • wershansky
  • plakat_brade_brkovi
  • plakat_slovenski_dom
  • plakat_lea-copy
  • pirkic
  • sloboda-boje
  • naiva_02
  • ljepota_prirode
  • liba_pozivnica
  • na_bregu
  • karmela
  • igra-boja
  • barbara_spiljak
  • jesen_u_meni
  • anera_ilica
  • akt_portret_silueta
Tags:
Zvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivna

Izložba fotografija Davorke Trbojević i Karmen Stošić "Paralelni svjetovi"

vrijeme: 27.12.2019 u 19 sati
mjesto: Galerija Kraluš, Vatrogasna ulica 3, Sv. Ivan Zelina

Izložba fotografija Davorke Trbojević i Karmen Stošić

Izborom radova iz svojih opsežnih fotografskih anala Karmen Stošić i Davorka Trbojević predstavljaju vlastitu umjetničku praksu koja ima za cilj proširiti mehanikom svjetla dokumentarnost i autentičnost fotografije u širi likovni kontekst. U tom smislu radi se o nastojanju da se fotografija izrazi kao (s)likovna tema koja bilježi ono što je prije bilo nedostupno, možda i nepoznato ili tek naslućeno, da se vizualno ali i asocijativno približi autorsko viđenje (svakog) snimljena prizora, naravno, uz sugestiju da u njemu postoji još uvijek i nešto što se do tada nije vidjelo i upravo zato proširi mogućnosti percepcije. To nastojanje vidljivo je u gotovo svakom pojedinačno izloženom djelu svjedočeći kako eksperiment postaje trajnom praksom fotografskog izražavanja bez obzira radi li se o igranju duplom ekspozicijom, preklapanju ili čistoći svjetla i sjena, ili pak kadriranju koje mijenja kompoziciju postojećeg prizora čineći ga drugačijim od onog zatečenoga. I jednoj i drugoj autorici svojstvena je sloboda u pristupu iako su drugačije umjetničke naracije, ali ih povezuje upravo ta imanentna sklonost ili nastojanje da se ne drže uvriježenih fotografskih kanona kako bi ostvarile upravo ono što žele prikazati, odnosno, da ono što snime bude ujedno i izraz njihova umjetničkog habitusa, dakle, i osjećajnosti i znanja.

Karmen Stošić izložene je radove podijelila na svjetlosne, nebeske, zvučne, kamene i vodene, dakle elementarno, u suglasju s drevnim i metafizičkim odrednicama (vatra, voda, zemlja, zrak, apeiron/zvuk) koji su zabilježeni kao osnova svega kako kod pred sokratovaca tako i kasnijih mistika. Filozofičnost vizualnoga nema, međutim, tu tek namjeru posvjedočenja drugačijeg shvaćanja vidljivog (svijeta), već i osjećajnosti koja upravo u onom što vidi i konstruira prihvaća i traži oslonac putem kojeg bi bi i takav, izmješteni svijet, bio umjetnički moguć i zabilježen. Dakle, svjetlo, nebo, zvuk, kamen, voda temelj su izlaska iz mraka, njegovog ostavljanja iza sebe i rekonstrukcije (fotografske i likovne) onih primarnih stvari, orijentira umjetničke i moguće životne perspektive.

Davorka Trbojević svoje slikovno fotografsko istraživanje predočuje panorama krajolika i portretiranjem cvijeća, trava i drveća. S posebnim i finim lirskim osjećajem priroda i njene mijene ukazuju se ne samo kao prikaz vanjskog nego i kao dio unutarnjeg svijeta. Fotografski perfekcionizam doprinosi ugođaju melankolije i krhkosti koju posjeduju svi trenuci za koje znamo daće već idućeg trena nestati. Neke od fotografija ispituju same rubove autentičnosti vizualnoga na način da upućuju i na ono tog trena otkrivena, možda nejasnog, ali svakako proširena u odnosu na percepciju koju ima golo oko. Lirski subjektivizam u ovim je fotografijama gotovo intuitivan, i zato su one toliko delikatne i dekorativne. U nekim nas primjerima približava mogućem nesvjesnom prauzoru, grafikama izvedenih tušem. nježnih linija i fine kompozicije, gdje se bilježe igre magle i oblaka, a kakve nalazimo u srednjovjekovnom kineskom i japanskom slikarstvu (Doba pet dinastija).

Piše: Marijan Grakalić
Izvor: https://radiogornjigrad.wordpress.com

Prodaja slika Online

Tekstovi i fotografije na ovoj stranici vlasništvo su njihovih autora i nije dopušteno njihovo skidanje i upotreba bez odobrenja autora i bez navođenja linka stranice kao izvora.

© 2013 Ludvig dizajn. All Rights Reserved.